2013. szeptember 28., szombat

tanári vélemények 2/2


Stadler Andrea


Iskolánk 14. ügyintéző titkár szakos tanulói 2013. szeptember 8 és 28-a kӧzӧtt háromhetes szakmai gyakorlaton vettek részt Portsmouth-ban, az Egyesült Királyság egyik városában. Egy sikeres pályázat során bepillantást kaphattak az itteni elektronikus ügyintézésről, a munkahelyeken folyó adminisztratív munkavégzésről, a külӧnbӧző ügyviteli módszerekről.

A 11 diák mindennapjait kolléganőmmel kísértük végig nagy-nagy figyelemmel. Jómagam szakmai szempontból néztem és értékeltem a projektet, hisz az előző tanévben – és az idén is – én tanítottam és tanítom nekik az irodai ügyvitel, a kommunikáció, a levelezési, valamint a titkári ismeretek tantárgyakat, amelyek nagy részéből elméleti és gyakorlati képzésben is részesültek. Meglátásom és tapasztalatom a kӧvetkezők voltak.

Hallgatóinkat 5 munkahelyre osztották be: négyen az Insight4life-hoz, ketten a Sue Ryder-hez, egy diák a The Akash Restaurant-hoz, ketten az A1 AUTOMAC Ltd.-hez, szintén ketten pedig a British Heart Foundation-hӧz kerültek.

Az Insight4life-nál a gyerekek igen érdekes és hasznos tevékenységekkel foglalkoztak: hanganyagok vágásával, hallott szӧveg fordításával angolról magyarra, majd vissza, videoanyagok készítésével, válogatásával, adatok rendszerezésével, sorrendbe rakásával, reklámanyagok keresésével. A feladatokat csapatmunkában végezték, ami nagyfokú kooperációt igényelt részükről. A tréning a gyakorlati életben jól hasznosítható ismereteket adott, amit az otthoni munkájukban is alkalmazni tudnak.

A Sue Ryder és a British Heart Foundation alapítványoknál diákjainkat jótékonysági feladatokkal bízták meg. Hazánkban jóval kevesebb lehetőség nyílik arra, hogy ehhez hasonlóval megismerkedjenek. Kitartóan és lelkesen dolgoztak a sérült emberekért. Jó volt látni az itteni emberek ӧnzetlen adakozását. Ezeket a módszereket otthon is szívesen megvalósítanák.

Az étteremben tanulónk megismerkedett a külӧnbӧző bizonylatok tartalmával, kezelésével, az áfá-s termékek iktatásával, egy vállalatvezetési rendszerrel. Vendéglátással kapcsolatos adatnyilvántartásokat rӧgzített, melyek által hasznos információkat szerzett az itteni pénzügyi adminisztráció terén.




Az A1 AUTOMAC Ltd.-nél lányaink szintén adminisztrációs tevékenységet folytattak: számlázást, iratok selejtezését számítógépes programokkal. Megismerték a számlázási kӧnyv tartalmi, formai kritériumait, lehetőség nyílt számukra a készpénzes és készpénz nélküli fizetési módok elsajátítására, mely igen felelősségteljes munkát és kellő figyelem-ӧsszpontosítást igényelt.

Ӧsszességében elmondható, hogy hallgatóink a három hét alatt sok hasznos, bizonyos területeken aprólékos szakmai tudásban részesültek. Az iskolában tanult elméleti ismereteik jól hasznosultak az itteni gyakorlat során. Munkáltatóik maximálisan elégedettek voltak feladataik elvégzésével, hozzáállásukkal, tanulóink megismerték az itteni munkakultúrát, ezt a kevésbé hierarchikus rendszert, ahol főnӧk-beosztott egyenjogú partnerek. Ez a kӧzvetlen támogató légkӧr motiváló hatással volt munkájukra, hangulatukra.

Az itt tartózkodásuk során a munkanaplók ilyen részletes (napi szinten leírások, szerzett tapasztalatok, képek, új szavak) vezetése és javítása igen sok energiát és időt igényelt mindannyiunk számára. A helyi tapasztalat az, hogy hetente egy alkalommal, rendszerint a hét végén ӧsszegzik, illetve leigazoltatják a heti tevékenységeiket. A Training Vision is ezt a formát kérte tőlük és tőlünk. A diákok számára ez kevésbé volna megterhelő a napi munkájuk után.

Emellett a technika is komoly problémákat okozott az elvégzett munka napi adminisztrálásában: angol billentyűzet, számítógépes program, folyton lefagyó eszkӧzӧk, igen kis kapacitású Internet.

Mindezek ellenére feladataikat tisztességesen végrehajtották, de ӧrӧmmel térnek haza, hogy az itteni ismereteiket hasznosítsák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése