Kedves blogger közönségünk, íme a szokásos, munkanaplóból idézett beszámoló az elmúlt 2 napról, Unyi Bogitól, az Insight4Life-ból :)
HÉTFŐ
1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:
A második hetünket beszélgetéssel
kezdtük. Átvettük az ügyiratkezelés alapjait, valamint dokumentumok tárolását
megkönnyítő ötleteket, tapasztalatokat tárgyaltuk meg. Megtanultuk, hogy a
dolgok fontossági sorrendje, hierarchiája a legfontosabb. Az ABC sorrend a
legjobb megoldás, és persze az időrend.
Minden számítógép a
következő hierarchiát használja sorbarendezéskor: Legelőre a szóközzel kezdődő fájlok
kerülnek, közvetlen utána a nagybetűsök, utána a kisbetűvel kezdődőek, végül
pedig a számmal írtak.
Tehát a sorrend képlete:
___ A
a 1
Ezen kívül fontos még, hogy
a sorrend kialakításakor különböző részletességű mappákat kell létrehozni.
Ennek a sorrendje: Alapinformáció -> részletesebb -> jobban részletezett
-> legrészletesebb.
Például:
Insight4Schools, azaz az
iskolák számára kialakított honlap dokumentumai. Tehát 4Schools ->
Internacionális -> Olaszország -> maga a fájlnév, ami tartalmazza a címet
és a készítés dátumát.
Kipróbáltuk a Microsoft Outlook Express
levelezőprogramot, ahol mappákba csoportosítottuk a beérkező e-maileket. Ugyanezt
a mappás rendszert alkalmaztuk a Windows ügyintézőben, ahol az itt készített
fájljainkat rendszerezhettük.
Később önálló feladatot
kaptunk: adatbázis-kezelésben kellett jeleskednünk. Kaptunk egy listát a céggel
kapcsolatban álló új szakértőkről, amiben nevek, címek, telefonszámok,
szakterületek kerültek felsorolásra. Ezt az excel-listát kellett ellenőriznünk,
kiegészítenünk, javítanunk. Nehéz, és nagy odafigyelést igénylő feladat volt,
de talán épp ezért tetszett.
2. Szerzett tapasztalatok:
Szerencsére már használtam
az Excelt, viszont az angol nyelvű változat kicsit nehezítette a feladatot. Bár
tudtam, mit hol kell keresni, nem ment olyan gyorsan a feladatvégzés.
A listába fel kellett
jegyezni a szakemberek titulusait, tehát Mr a férfiak neve elé, Ms a hölgyek
nevéhez. Akik pontosan töltötték ki a jelentkezési lapot, beírták, ha esetleg
doktori címük van, vagy férjezettek.
Az itteni Microsoft Office
programok a legújabbak, így megismerhettem a használatukat. Nekem 2007-es
programcsomagom van, ehhez képest sokat változott az új szövegszerkesztő.
KEDD
1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:
A hét második munkanapján
kicsit borongósan indult a reggel, és egész nap szakadt az eső. Ez kicsit
rányomta a bélyeget a hangulatunkra, azonban annál pontosabban dolgoztunk.
Feladatot cseréltünk a
társainkkal – Gabi és én tegnap párban rendeztük az adatbázist, most viszont
ezt Bia és Gréti végezte el, mi pedig az ő tegnapi feladatukon dolgozunk.
Így kerültem a hangfelvevő
stúdióba, ahol előre felvett hanganyagot kellett szerkesztenünk. A kellemes
felvételről ki kellett vágni az ismétléseket, amit a felolvasó hibázás után
többször felolvasott, és a tökéletes részt hagytuk a felvételen. Az így
feleslegesen megmaradt csendet is eltávolítottuk a felvételről.
Ezen kívül minden apró
zörgést, sóhajtást, lélegzetvételt, köhögést is ki kellett szűrni, majd azokat
is kijelölni a hangsávban, és egy egyszerű mozdulattal kitörölni.
Ezzel nagyon sok időnk
elment, azonban tudtunk még figyelmet fordítani a cég arculatának részletesebb
megfigyelésére is.
A céglogó egy egyszerű,
elegáns felirat, ami kék-lila-zöld színekkel bír. Ezek nyugalmat, boldogságot,
inspiráló erőt sugároznak, ami hűen tükrözi az Insight ügyfélpolitikáját. A
hely célja, hogy az embereket és életüket boldogabbá, egésszé tegye. Kiegészítse,
megújítsa, jobbá alakítsa. Az egyszerűség pedig mindenképpen magas minőségre
utal, ami szintén a logóban figyelhető meg.
Ez a logó az épület külső
részén egy helyen, belül a főnöki asztal felett két helyen is megtalálható.
Szerintem szép, igényesen kivitelezett munka.
2. Szerzett tapasztalatok:
A hangszerkesztő program
számomra teljesen új volt, mégis gyorsan belerázódtam a használatába. Könnyű
kezelési felülettel rendelkezik, kis odafigyeléssel és szorgalommal gyorsan tökéletesre
lehet fejleszteni az ezzel való munkát.
Nagyon tetszett a
szerkesztés, bár nem kifejezetten titkárnői feladat, mégis hasznosnak tartom,
mert a koncentrációt, a hallott szövegértést fejlesztő és a pontosságot igénylő
feladatokból nem lehet túl sokat végezni.
Képek:
Gabi szerkeszt
Kupaktanács
Bogi szerkeszt
Esti ima - hálálkodás a jó vacsoráért!
Útravaló pozitív gondolat. A férfi háza kastély - amíg a királynő haza nem ér!
A lelkünk még nyaral
Barbi fotója a mesebeli hajóról :)
Utazás hazafelé a kirándulás után
Ramóna fotója a Spinnaker Tower-ről
Üdvözlünk mindenkit, aki olvassa ezeket a sorokat!
Szebb napot (itt ugyanis szakad az eső és fűteni kell)!
Girls from the Clarendon Road