2013. szeptember 21., szombat

Angol különlegességek

Úgy gondoltuk, hogy "napirend" helyett most inkább összegyűjtenénk némi érdekességet, amit itt tapasztaltunk az elmúlt napok során.
Mint azt tudjátok: itt az út baloldalán közlekednek az emberek, ami eléggé zavaró tud lenni, különösen akkor, amikor nem onnan jön a busz, ahonnan várjuk vagy a zebrán váratlanul ránk dudálnak. Itt ki is van írva a zebra előtt, hogy "Look Right", amit sajnos mi nem mindig veszünk figyelembe.
Ha már az utazásnál tartunk, itt a bicikliseknek ki van alakítva közvetlen az út mellett egy biciklisáv, bár láttunk olyat is, akik kifejezetten az autó előtt haladtak kétkerekűjükkel és az autósok nem dudálják meg őket, hanem higgadtan beállnak mögéjük piros lámpánál.
Írnánk egy kicsit a buszozásról is. Ahhoz, hogy a sofőr egyáltalán megálljon nekünk, le kell intenünk a kezünkkel a buszt (ha ezt nem tesszük, akkor ott hagy bennünket). Leszállásnál az utasok kivétel nélkül megköszönik, hogy utazhattak a járattal. Ami még meglepett bennünket, hogy a tömegközlekedési eszközök tele vannak női sofőrrel, ami hazánkban nem divat.
Megérkezésünk után egyből bedobtak minket a mélyvízbe, hiszen mindent nekünk kellett kitapasztalni, így sokszor kérdezősködtünk vadidegenektől, akik készségesen elmagyaráztak mindent. Nagyon segítőkész és barátságos emberek élnek itt, akiket azt sem zavarja, hogy nem beszéljük tökéletesen a nyelvüket. Ők megpróbálják megérteni a mondanivalónkat.
Anglia híres arról, hogy sok nemzetiséggel összefuthatunk, de ez már nem okoz furcsaságot az itt élőknek, így nem néztek ránk sem érdekesen, mikor magunk között magyarul beszélünk.
Most pedig következzen az étkezés: reggelire általában müzlit kapunk, ebédre pedig "packed lunch"-ot, amit magunkkal viszünk a munkahelyre. Ez többnyire valami gyümölcsöt, csokit, chipset és szendvicset tartalmaz. Itt a vacsora jelenti a főétkezést, ami párolt zöldségből, salátából, krumpliból és némi húsból áll. De rengeteg félkész ételt találunk az üzletekben, amit csak melegíteni kell. :-)

Utóirat: a csoport nagy része most Londonban tölti a hétvégét, az ő bejegyzésüket is hamarosan olvashatjátok!